Luottamusmiesvaalit tulossa syksyllä

10.4.2024

Luottamusmiesvaalit tulossa syksyllä - oletko valmis?

Tarvitsemme taas uusia henkilöstönedustajia eri työpaikoille kuntiin, hyvinvointialueille, järjestöihin, yksityisiin yrityksiin ja seurakuntiin. Tulevissa luottamusmiesvaaleissa haetaan jytyläisiä työelämän kehittäjiä vuosille 2025-2028. Nyt kannattaa jo alkaa kartoittamaan luottamusmiesehdokkaita tulevalle kaudelle; sekä nykyisiä toimessa olevia että uusia  luottamusmiehiä.

Luottamusmies kehittää jytyläisten työelämää työpaikallaan

Luottamusmies on mukana tekemässä parempaa työelämää. Jytyn luottamusmies toimii työpaikalla jytyläisten edustajana. Hän neuvoo jytyläisiä työsuhteeseen liittyvissä kysymyksissä ja neuvottelee heidän puolestaan työehdoista. Luottamusmies huolehtii, että työnantaja noudattaa sovittuja sopimuksia ja palvelussuhteen ehtoja. Luottamusmies on myös merkittävässä asemassa kehittämässä työpaikan asioita. Jytyn luottamusmies on kiinnostunut työpaikan olosuhteista, haluaa kuunnella työntekijöitä ja olla heidän tukenaan. Luottamusmies tuntee hyvin työpaikan arjen. Hän kehittää ja vie asioita eteenpäin yhdessä henkilöstön ja työnantajan kanssa.

Syksyn vaaleissa luottamusmiehet valitaan toimikaudeksi 1.1.2025–31.12.2028.

Lue lisää työelämän kehittäjästä  tästä linkistä! Jos kiinnostuit hommasta, ota yhteyttä jyty.vaasa@gmail.com ja ilmoita kiinnostuksesi - otamme sinuun yhteyttä!