Jäsenenä Ammattiliitto Jytyssä / Jyty Vaasa ry

Jäsenmaksu

Jäsenmaksuksi vahvistettiin 1.1.2022 alkaen 1,32 % varsinaisesta palkasta ja euromääräiseksi jäsenmaksuksi 5  €/kuukausi. Kannatusjäsenten (eläkeläisjäsenten) jäsenmaksu on Jytyliiton asettama 36 €/vuosi.

Euromääräistä jäsenmaksua jäsenen tulee anoa aina silloin, kun hän on palkattomalla virkavapaalla/työlomalla (äitiys-, vanhempainvapaa, hoito- tai opintovapaa ym.) tai jää ilman työttömyyskassan maksamaa etuutta. Euromääräinen jäsenmaksu peritään täysiltä kuukausilta.

Hoitamalla jäsenmaksusi varmistat jäsenyytesi ja työttömyysturvasi!

Ilmoita mahdolliset muutokset osoite- ja henkilötiedoissa välittömästi yhdistykselle (jyty.vaasa (at)gmail.com) ja Jytyliiton Jässäriin (Jässäri) – näin toimien saat tiedot yhdistyksen toiminnasta ja tapahtumista ajoissa ja voit osallistua toimintaamme.

Mikäli jostain syystä haluat erota Jytyliitosta ja Jyty Vaasa ry:stä käytä alla olevaa lomaketta ja muista ilmoittaa myös palkanlaskentaan mahdollisen jäsenmaksuperintävaltakirjan peruuttamisesta.

Jytyliiton liittovaltuuston päätöksiä jäsenmaksuista 2022

Jytyn liittovaltuusto päätti sääntömääräisessä syyskokouksessa perjantaina 26.11.2021, että Jytyn prosentuaalinen jäsenmaksu on vuonna 2022 liiton ja yhdistyksien osuus yhteenlaskettuna 1,32 % ennakonpidätyksen alaisesta palkasta ja työttömyyskassan maksamasta etuudesta.

Jäsen, joka määräaikaisesti vähintään kuukauden ajaksi on jäänyt vaille palkkaa tai vaille ansiosidonnaista työttömyyskassan maksamaa etuutta, maksaa prosentuaalisen Jytyn jäsenmaksun sijasta euromääräistä jäsenmaksua. Euromääräisen jäsenmaksun suuruudeksi päätettiin 5 euroa kuukaudelta, joka peritään työvoimajäseniltä vapaajäseniä ja varusmies- tai siviilipalveluksessa olevia lukuunottamatta.

Liittovaltuuston päätöksen mukaan Jytyn yhdistysten kannatusjäsenmaksu on vähintään 36 euroa/vuosi. Varusmies- ja siviilipalvelusajalta jäsenmaksu on nolla euroa. Samoin opiskelijoiden jäsenmaksu jäsenyhdistykselle on 1.1.2022 alkaen nolla euroa (2021 se on ollut 3 € / kk).

Tuki Ammattiliitto Jytyn lomamökkeihin -

Stöd för Jytyförbundets semesterstugor

Jytyliitolla on lomamökkejä Levillä, Tahkolla ja Rukalla. Tarkemmat tiedot liiton sivulta.

Jyty Vaasa ry tukee jäsentensä mökkivuokrausta 100 eurolla/viikkovuokraus Ammattiliitto Jytyn lomamökeissä.

Tuen hakeminen:
Toimita kuitti maksetusta viikkovuokrasta ja tilinumerosi Jyty Vaasa ry:n sihteerille tai jyty.vaasa (at) gmail.com. Yhdistyksen hallitus käsittelee asian kokouksessaan.

Liittovakuutus (IF)

Ammattiliitto Jyty on ottanut jäsentensä turvaksi Liittovakuutuksen, johon sisältyy turva vapaa-ajan matka- ja tapaturmavahinkojen varalle.

Ammatissa aiheutuvien vahinkojen varalta sinulla on liiton jäsenenä myös Ammatillinen vastuu- ja oikeusturvavakuutus.

Lisäksi olet vakuutettu Järjestövakuutuksella liiton tapahtumiin osallistuessasi.

Uusi Ammattiliitto Jytyn jäsenetu - CityShoppari

Ammattiliitto Jytyn jäsenet ja Jytyyn liittyvät uudet jäsenet saavat nyt jäsenetuna CityShoppari 2021 -sovelluksen. Mobiilisovellus toimii kännykässä, ja se on jäsenille ilmainen. CityShoppari-etu on tarkoitettu vain Jytyn työvoimajäsenille, joten kannatusjäsenet eli eläkeläiset eivät voi ottaa etua käyttöön.

• CityShoppari-sovelluksella saat noin 300 yrityksen 1 000 etua, jotka ovat hyödynnettävissäsi jopa 2 000 liikkeessä ympäri Suomea.
  • Sovellus on helppokäyttöinen, ja näet kaikki edut kätevästi yhdestä paikasta. Lähelläsi olevat yritykset löytyvät listattuna etäisyyden mukaan.
  • CityShoppari-sovellus on ladattavissa Google Play, App Store ja Huawei AppGallery -sovelluskaupoista.
  • CityShopparisi on aktiivinen 1.6.2021.–31.5.2022.

Lue lisää tästä linkistä.

Jäsenedut

Jytyliiton kaikki jäsenedut Jytyliiton kotisivuilla